مقدمه
ارتباط موثر، رابطه‌ای است که در آن، طرف مقابل، پیام شما را با حداکثر دقت ممکن دریافت و درک کند.
اکثر متخصصان ارتباطات بخش اصلی (و گاه تمام)‌ مسئولیت ارتباط موثر را بر عهده‌ی ارسال کننده‌ی پیام می‌گذارند.
البته این به معنای انکار اهمیت نقش دریافت‌کننده نیست، بلکه تاکیدی بر این امر است که فرستنده‌ی پیام‌ها، مسئولیت دارد از تمام توان خود برای افزایش اثربخشی ارتباط استفاده کند و به سادگی بی‌توجهی یا بی‌دقتی مخاطب را به بهانه‌ای برای کاهش اثربخشی ارتباط تبدیل نکند.

 

درباره‌ی این دوره:
در این دوره ‌ی آموزشی با نحوه برقراری ارتباط موثر با دیگران آشنا خواهید شد و به تاثیرات آن در زندگی پی خواهید برد.

در این دوره چه خواهید آموخت؟

کار کردن بر روی برقراری ارتباط و برقراری ارتباط به هنگام کار
درکِ این‌که افراد چگونه منظور خود را بیان می‌کنند
توجه به قدرت گوش دادن فعالانه
تمرکز بر فرد سخنگو
به کار بردن ابزارهای گوش کردن فعالانه
همدلی کردن
صحبت کردن قاطعانه
شیوه بیان
مثبت سخن گفتن
مجذوب نگه‌داشتن شنونده
حل و فصل کشمکش با رضایت دو طرف
رویکردی سازنده برای کشمکش‌ها
برقراری ارتباط به منظور کنترل کشمکش‌ها
حل و فصل کشمکش
مدیریت روابط ایمیلی
ارائه موثر

 

 
مدت دوره: 2 هفته
میزان تلاش: 2 ساعت در هفته
طبقه‌بندی دوره: روانشناسی
سطح دوره: مقدماتی
نوع محتوا: متن، تصویر و فیلم